Om Bedste 10

Hvem er vi?

Bedste10 er et digitalt forbrugemedie, der skaber indhold om en bred pallette af forbrugsgoder via en systematisk tilgang til dataindsamling, research og formidling. Bedste10 drives af Obsidian Media ApS, et dansk digitalt mediehus med base i Aarhus, som står bag flere forbrugermedier i Norden.

Vores styrke er vores metodiske tilgang til research, som vi formidler i artikler, der præsenterer en række bud på de bedste produkter i en given kategori ud fra en række parametre.

Vores anbefalinger er saglige og databaserede, men ikke uafhængige, da vi er annoncefinansierede.

Obsidian Media ApS
Bødker Balles Gård 15B
8000 Aarhus C
CVR: 40483667
kontakt@obsidianmedia.dk

Vores forretningsmodel

Bedste10 er finansieret gennem annonceaftaler. Det betyder:

  • Når vi henviser til en webshop, bruger vi annoncelinks i to former
    • Affiliate links, hvis du som læser klikker på vores annoncelinker og ender med at købe et produkt fra den samme enhed (uden at slette cookies), modtager vi en kommission. Den kommission vi modtager kan variere fra forhandler til forhandler.
    • Annoncelinks i form af prissammenligningstabeller, leveret gennem samarbejdspartnere som Prisjakt og Pricerunner. Her modtager vi betaling per klik. Betaling varierer fra kategori til kategori.
  • Vi modtager ikke betaling for at omtale et bestemt produkt. Annonceaftaler kan dog have indflydelse på produktets placering i artiklen – men ikke på de parametre, vi vurderer ud fra
  • Selvom vores research-team følger en proces og en metode, og arbejder adskilt fra det kommercielle team, så skal det nævnes, at vi som afsender af artiklerne skal betragtes som ikke-uafhængige, netop fordi vi har annoncelinks i vores artikler.

Denne forretningsmodel gør det muligt at levere gratis indhold til vores læsere.

Vores metode

Vi laver ikke uafhængige tests selv. I stedet bygger vi vores artikler på dataindsamling, research og analyse af en række parametre:

  1. Kundeanmeldelser – erfaringer fra brugere på bl.a. Amazon, Google, Pricerunner, Trustpilot, Reddit og større webshops.
    • Vi analyserer både positive og negative anmeldelser.
    • Negative anmeldelser bruges aktivt til at identificere mulige ulemper, som fremhæves i artiklerne.
    • Vi arbejder primært med gennemsnitlige vurderinger (typisk 1-5 skala).
  2. Produktspecifikationer – materiale, funktioner og tekniske data.
    • Vi indsamler specifikationer i en database og sammenligner produkter systematisk på tværs af kategorier.
    • Overblikket gør det muligt at se forskelle i funktioner, performance og pris.
  3. Design og særlige egenskaber – produkter med unikke funktioner eller udtryk.
  4. Forhandler – pris, service og omdømme (bl.a. via Trustpilot).
  5. Kundedata – interne statistikker om popularitet og klikmønstre.
  6. Eksterne tests, ekspertanmeldelser og fagmedier – fx Råd & Rön, Which, ConsumerReports, danske/nordiske forbrugermagasiner og specialiserede nichemedier.
  7. Pris – alle ovenstående faktorer sammenholdes med den aktuelle pris.

Vi viser kun produkter fra samarbejdspartnere – dvs. forhandlere, der findes på prisportaler som Pricerunner eller i annoncenetværk. Det betyder, at produkter uden annonceaftale ikke udvælges. Artiklerne er derfor ikke udtømmende lister over alle produkter på markedet, men præsenterer et udvalg af produkter, der scorer højt på de nævnte parametre.

I praksis er begrænsningen dog lille, da vores partnere dækker langt størstedelen af markedet. Eksempelvis dækker Pricerunner alene mere end 3,9 millioner produkter på tværs af over 6.500 butikker i Danmark. Hertil kommer brede annoncenetværk med flere end 3.000 tilknyttede annoncører.

Research-teamet

Vores research udføres af et dedikeret Content & Research-team, der arbejder systematisk med at indsamle data, gennemgå tests og analysere kundeanmeldelser. Teamet er specialiseret i at strukturere og sammenligne produktinformationer på tværs af kilder, så vi kan præsentere et kvalificeret overblik i artiklerne. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med vores redaktionelle team i Danmark, som kvalitetssikrer indholdet og sikrer, at det præsenteres på en let tilgængelig måde.

Det nuværende team består af:

Sasa Bojanic
Content & Optimization Lead Sasa Bojanic
Jovana Aleksic
Content & Research Analyst Jovana Aleksic
Isidora Jankovic
Content & Research Analyst Isidora Jankovic
Milana Cvijanovic Kajkut
Content & Research Analyst Milana Cvijanovic Kajkut
Aleksandar Kalaba
Content & Research Analyst Aleksandar Kalaba
Aleksandar Cvijanovic
Content & Research Analyst Aleksandar Cvijanovic
Dragan Miskovic
Content Specialist Dragan Miskovic
Djana Salkic
Content & Research Analyst Djana Salkic
Nikolina Vasic
Content & Research Analyst Nikolina Vasic

Transparens og forbehold

  • Vi markerer tydeligt, at vi bruger reklamelinks – både i toppen af artikler samt i pristabellerne, hvor vi linker til, hvor man kan købe produkterne.
  • Vi henviser løbende til denne side fra artikler, så du kan se, hvordan vi arbejder.
  • Selvom vi lægger mange ressourcer i research og kvalitetssikring, kan der opstå fejl. Vi anbefaler altid, at du dobbelttjekker oplysninger hos forhandleren, før du køber
  • Vi tager forbehold for forkerte informationer fra forhandlerens hjemmeside, samt eventuelle prisændringer, der ikke er opdaterede.
  • Vi kan ikke altid gardere os mod, at der findes falske eller manipulerede anmeldelser hos tredjepartsplatforme. Skulle det forekomme, vil det også påvirke vores analyser, da vi bygger på data fra netop disse kilder.
  • Vi har fra start valgt ikke at lave indhold inden for områder som gambling, kviklån, slankeprodukter, voksenindhold og lignende emner.

Vores mål

Bedste10 skal være et værdiskabende værktøj for forbrugeren, når de researcher deres næste forbrugsgode. Vi kombinerer kundernes erfaringer, eksterne tests, produktdata og prisinformation, så vores læsere lettere kan danne deres eget indtryk og vælge det produkt, der passer til deres behov.